Hvordan kan norske kommuner frigjøre mer ansikt-til-ansikt tid i hjemmetjenesten?
WEBINAR 30 okt 10:00
Agenda
10:00 – Velkommen og introduksjon til tema, v/Therese Sletten (Adm Dir)
10:05 – Innsikt fra 80 kommuner om ATA-tid, v/Tor-Erling, Solrum Holm og Stig Netland
- Hva vi har lært gjennom omfattende ATA-målinger
- Eksempler på skjulte tidstyver og variasjoner mellom kommuner
- Hvordan kunnskap kan gi mulighetsrom for forbeding og betydelige gevinster
10.25 – Erfaringer fra norske kommuner, v/Tor-Erling, Solrun Holm og Stig Netland
- Case-eksempler: fra kartlegging til konkrete forbedringer
- Hvordan ledere har brukt kunnskap til å øke ATA-tid
10.40 – Visma som samarbeidspartner, v/Sigurd Omsted og Halvor Walla
- ATA-målinger
- Arbeidsplanlegging, Ruteplanlegging, forbedringsarbeid
- Ledelse, styring, gevinsrealisering
Meld på her

Hvordan fifjøre mer ATA-tid i
ATA-tid
Kommunale hjemmetjenester står i dag overfor store utfordringer: økende behov, knapphet på personell og stadig sterkere krav om kvalitet og effektivitet. Samtidig vet vi at ansikt-til-ansikt tid (ATA) – den tiden ansatte faktisk tilbringer sammen med brukeren – er avgjørende både for kvalitet, trygghet og arbeidsmiljø.
Over de siste årene har vi gjennomført ATA-målinger i mer enn 80 norske kommuner. Dette gir oss en unik innsikt i hvordan hjemmetjenestene faktisk bruker tiden sin, hvilke «tidstyver» som preger hverdagen, og hvilke grep som har vist seg mest effektive for å frigjøre mer tid til direkte pasientkontakt. Vi deler nå denne kunnskapen vi samlet har etablert over tid.
På dette seminaret setter vi søkelys på hvordan norske kommuner kan:
- Forstå utfordringene i hjemmetjenesten slik de oppleves i dag.
- Måle og få innsikt i hvordan ressursene faktisk brukes.
- Bruke kunnskapen til forbedring, med konkrete erfaringer fra kommuner som har lykkes med å øke ATA-tid.
- Visma som samarbeidspartner: Etablere et system for gevinstrealisering
Vi vil dele nøkkelerfaringer fra våre målinger, presentere eksempler fra kommuner, og vise hvordan moderne verktøy for måling, arbeidsplanlegging og ruteplanlegging kan bidra til mer tid sammen med brukerne.

Selskapet
Om Giant Leap Technologeis
Våre spesialister brenner for å utnytte de muligheter som ligger i bruk av mobil teknologi. Vi kombinerer strategisk, kreativ og teknologisk kompetanse, og lager løsninger som gir mest mulig mening for brukerne og størst mulig verdi for kundene. Vi er stolte av å ha bidratt til å skape nye løsninger for flere av Norges største merkevarer. I Giant Leap ønsker vi å være en innovativ, kompetent og langsiktig partner for våre kunder.
Selskapet har sitt utspring fra det innovative teknologimiljøet ved NTNU i Trondheim, og ble etablert i år 2000. I 2020 ble Giant Leap en del av Visma hvor vi fortsetter å levere de samme gode løsningene.
Giant Leap i tall
300
Kunder
>1,5 mill
Sluttbrukere
143 mill
omsetning i 2023
+90
ansatte
Er du klar til å snakke med oss?
Er du fortsatt usikker på hva vi kan tilby? Kontakt oss direkte og still spørsmålene dine til en av våre eksperter.