Choose language
Ring til oss

WEBINAR 30 okt 10:00

Hvordan kan norske kommuner frigjøre mer ansikt-til-ansikt tid i hjemmetjenesten?

Agenda

10:00 – Velkommen og introduksjon til tema, v/Therese Sletten (Adm Dir)

10:05 – Innsikt fra 80 kommuner om ATA-tid, v/Tor-Erling, Solrum Holm og Stig Netland

  • Hva vi har lært gjennom omfattende ATA-målinger
  • Eksempler på skjulte tidstyver og variasjoner mellom kommuner
  • Hvordan kunnskap kan gi mulighetsrom for forbeding og betydelige gevinster

10.25 – Erfaringer fra norske kommuner, v/Tor-Erling, Solrun Holm og Stig Netland

  • Case-eksempler: fra kartlegging til konkrete forbedringer
  • Hvordan ledere har brukt kunnskap til å øke ATA-tid

10.40 – Visma som samarbeidspartner, v/Sigurd Omsted og Halvor Walla

  • ATA-målinger
  • Arbeidsplanlegging, Ruteplanlegging, forbedringsarbeid
  • Ledelse, styring, gevinsrealisering

Meld på her

Skjermbilde 2020-06-09 kl. 21.07.45

Hvordan fifjøre mer ATA-tid i

ATA-tid

Kommunale hjemmetjenester står i dag overfor store utfordringer: økende behov, knapphet på personell og stadig sterkere krav om kvalitet og effektivitet. Samtidig vet vi at ansikt-til-ansikt tid (ATA) – den tiden ansatte faktisk tilbringer sammen med brukeren – er avgjørende både for kvalitet, trygghet og arbeidsmiljø.

Over de siste årene har vi gjennomført ATA-målinger i mer enn 80 norske kommuner. Dette gir oss en unik innsikt i hvordan hjemmetjenestene faktisk bruker tiden sin, hvilke «tidstyver» som preger hverdagen, og hvilke grep som har vist seg mest effektive for å frigjøre mer tid til direkte pasientkontakt.  Vi deler nå denne kunnskapen vi samlet har etablert over tid.

På dette seminaret setter vi søkelys på hvordan norske kommuner kan:

  1. Forstå utfordringene i hjemmetjenesten slik de oppleves i dag.

  2. Måle og få innsikt i hvordan ressursene faktisk brukes.

  3. Bruke kunnskapen til forbedring, med konkrete erfaringer fra kommuner som har lykkes med å øke ATA-tid.

  4. Visma som samarbeidspartner: Etablere et system for gevinstrealisering

Vi vil dele nøkkelerfaringer fra våre målinger, presentere eksempler fra kommuner, og vise hvordan moderne verktøy for måling, arbeidsplanlegging og ruteplanlegging kan bidra til mer tid sammen med brukerne.

Visma-Aarhus_DSC5912

Selskapet

Om Giant Leap Technologeis

Våre spesialister brenner for å utnytte de muligheter som ligger i bruk av mobil teknologi. Vi kombinerer strategisk, kreativ og teknologisk kompetanse, og lager løsninger som gir mest mulig mening for brukerne og størst mulig verdi for kundene. Vi er stolte av å ha bidratt til å skape nye løsninger for flere av Norges største merkevarer. I Giant Leap ønsker vi å være en innovativ, kompetent og langsiktig partner for våre kunder.

Selskapet har sitt utspring fra det innovative teknologimiljøet ved NTNU i Trondheim, og ble etablert i år 2000. I 2020 ble Giant Leap en del av Visma hvor vi fortsetter å levere de samme gode løsningene.

Giant Leap i tall

300

Kunder

>1,5 mill

Sluttbrukere

143 mill

omsetning i 2023

+90

ansatte

Management team

Møt ledelsen i Giant Leap Technologies

Therese sletten

Therese Sletten

Managing Director 

Bjørn

Bjørn Ludvigsen

Product Development Director

Tor-Erling

Tor-Erling Nilsen

Head Of Sales

1682869958655

Kejsi Gjordeni

Customer Experience Director

Skjermbilde 2023-10-13 kl. 10.12.16

Jens Petter Strømmen

Senior Konsulent

 

Skjermbilde 2023-10-13 kl. 09.58.08

Jakob Gulgazarian

Finance Director